Hva vil du med museet?

Hvem får delta i prosessen? Hva betyr utviklingen for museet - i tillegg til utstillingen? Sammen studerer vi utvalg av gjenstander. Hva er «diamanten» i produksjonen? Hvilke gjenstander passer som grupper? Design og valg av materialer understreker tema og budskap. Kunst kan løfte opplevelsen.

ambisjoner og målgrupper
Nivå for sikring og beskyttelse

Lys og film

Hva med fotografier som rullerer,-  eller en film? Hvor lenge orker folk å se på et ansikt som leser opp en tekst?

folk må kunne sette seg ned for å se filmer med en start og slutt. 
Skjermer med foto fungerer fint sammen med gjenstander.
Projeksjon kan forvandle rommet. Lysfading gir fortellinger. 

Fortellingene

Kan erklæringer om kjærlighet, glass og tre vise historien vår? Hvordan skape et minne for livet?

 
Går det an å erstatte «bok på vegg» med handling?
Hvor er humoren som åpner hjertedøra for innhold og budskap?
Hva skjer når vi fjerner årstall?
 
 
Holder overskriftene?
Er teksten enkel nok?
Trenger gjenstanden mer informasjon?
...eller en visuell forklaring?
Er utstillingen tilgjengelig?
Kjenner folk seg igjen?
...eller skaper formidlingen utenforskap?
Har ungene det morsomt?